Δημοσιεύθηκε στις: 3 Μαΐου 2024, 04:38.
Τελευταία ενημέρωση: 3 Μαΐου 2024, 04:38.
Λίγο μετά την κατάργηση του νόμου περί προστασίας των επαγγελματικών και ερασιτεχνικών αθλημάτων (PASPA) το 2018 από το Ανώτατο Δικαστήριο, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις αθλητικών στοιχημάτων έγιναν κοινός τόπος.
Τόσο πολύ που οι φίλοι των σπορ και οι ρυθμιστικές αρχές σε ορισμένες δικαιοδοσίες το έλαβαν υπόψη, παραπονούμενοι ότι η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών πήγαινε πολύ μακριά με τα σποτ των αθλητικών στοιχημάτων κατά τη διάρκεια μεταδόσεων αγώνων. Οι φορείς εκμετάλλευσης αθλητικών στοιχημάτων μπορεί να έχουν λάβει το μήνυμα καθώς το 2023 αντιπροσώπευε την πρώτη χρονιά χαμηλότερων διαφημίσεων αθλητικών στοιχημάτων από την πτώση της PAPSA, σύμφωνα με τη Nielsen. Η μελέτη Nielsen διεξήχθη κατόπιν αιτήματος της Αμερικανικής Ένωσης Παιγνίων (AGA).
Η συνολική διαφημιστική δαπάνη που σχετίζεται με αθλητικά στοιχήματα (συμπεριλαμβανομένων των καθημερινών αθλημάτων φαντασίας) μειώθηκε κατά 210 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με το 2022, μείωση 15%. Εξαιρουμένου του DFS, οι δαπάνες για διαφημίσεις αθλητικών στοιχημάτων μειώθηκαν κατά 21% από το 2022», σύμφωνα με τον εμπορικό όμιλο.
Μεγάλοι διαδικτυακοί χειριστές αθλητικών στοιχημάτων όπως οι FanDuel, DraftKings και BetMGM είναι μέλη της AGA.
Οι διαφημίσεις αθλητικών στοιχημάτων μειώνονται σε διάφορα μέσα
Στις μέρες του μάρκετινγκ αθλητικών στοιχημάτων — την περίοδο από το 2019 έως το 2021 — οι εταιρείες τυχερών παιχνιδιών δαπάνησαν άσκοπα σε διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες στο όνομα της κορυφαίας ανάπτυξης και της αύξησης του μεριδίου αγοράς.
Αυτό περιλάμβανε διαφημίσεις με υποστηρικτές διασημοτήτων και ακριβά σημεία που προβάλλονται κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων μαρκίζας, όπως το Super Bowl. Ενώ αυτές οι τακτικές παραμένουν ένα προσάρτημα του κλάδου σήμερα, η εστίαση έχει μετατοπιστεί σε πιο οικονομικές διαφημιστικές δαπάνες και σε τρόπους ελέγχου του κόστους για να κατευναστούν οι επενδυτές που είναι περισσότερο εστιασμένοι στο τελικό αποτέλεσμα.
Αυτοί είναι πιθανώς ένας από τους λόγους για τους οποίους οι διαφημίσεις αθλητικών στοιχημάτων το 2023 μειώνονται σε όλα τα κανάλια, όχι μόνο στην τηλεόραση.
«Ο όγκος των διαφημίσεων αθλητικών στοιχημάτων μειώθηκε κατά 4% από έτος σε έτος σε όλα τα κανάλια, έχοντας συρρικνωθεί κατά 20% από την κορύφωση του 2021», πρόσθεσε η AGA. «Ο όγκος των διαφημίσεων στην τηλεόραση —η μεγαλύτερη κατηγορία για διαφημιστές αθλητικών στοιχημάτων— μειώθηκε περισσότερο—11%—και μειώθηκε 33% από το 2021».
Οι διαφημίσεις αθλητικών στοιχημάτων εξακολουθούν να βρίσκονται πίσω από άλλες βιομηχανίες
Ενώ η ρυθμιζόμενη βιομηχανία αθλητικών στοιχημάτων ήταν ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σε ποσοστό όσον αφορά τις διαφημιστικές δαπάνες από το 2019 έως το 2022, κατέχει ελάχιστο μερίδιο του όγκου των τηλεοπτικών διαφημίσεων σε σχέση με άλλους κλάδους.
«Το μερίδιο του αθλητικού στοιχήματος επί του συνολικού όγκου τηλεοπτικών διαφημίσεων ήταν 0,4% το 2023, ελαφρώς χαμηλότερο από το αλκοόλ (0,5%), το Telecom/Wireless (1,5%), το Fast Food (3,8%) και το νανωμένο από τα Pharmaceuticals (14,1%)», παρατήρησε η ΑΓΑ.
Βάζοντας αυτούς τους αριθμούς στο πλαίσιο, για κάθε διαφήμιση αθλητικών στοιχημάτων το 2023, υπήρχαν οκτώ θέσεις από αλυσίδες γρήγορου φαγητού και ένα εκπληκτικό 31 από φαρμακευτικές εταιρείες. Αυτό έκανε το περιθώριο 3 προς 1 που απολαμβάνουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έναντι των αθλητικών στοιχημάτων να φαίνεται ήμερο.
Είναι ενδιαφέρον ότι δεν υπήρξε σύγκριση των διαφημίσεων αθλητικών στοιχημάτων με τον όμιλο ασφάλισης αυτοκινήτων, ο οποίος είναι ένας από τους πιο παραγωγικούς διαφημιστές της τηλεόρασης. Βάσει των 210 εκατομμυρίων δολαρίων που δαπανήθηκαν για διαφήμιση πέρυσι από φορείς εκμετάλλευσης αθλητικών στοιχημάτων, μόνο τρεις εταιρείες μαζί – η Abbvie, η Procter & Gamble και η Walt Disney – δαπάνησαν περισσότερα σε τηλεοπτικές διαφημίσεις πέρυσι από ό,τι ολόκληρη η ρυθμιζόμενη βιομηχανία αθλητικών στοιχημάτων σε όλες τις μορφές διαφήμισης.
Source link